Ellen  Svenska skolan Fuengirola 15/16 !

Nerja

I lördags klockan 9 på morgonen åkte jag till Nerja tillsammans med Cornelia, Celine, Hanna och Fanny. Under dagen solade vi och pt lunch och på eftermiddagen när killarna kommit så checkade vi in i huset vi hyrt över natten. Det var ett fint strandhus och låg prefekt till. På kvällen kollade vi först fotboll och åt middag och sen gick vi ut. Utelivet var över förväntan trots att Nerja är en liten stad. Söndagen fortsatte i ungefär samma banor med lunch och stranden med alla. Resan hem tog riktigt lång tid och alla var trötta men vilken helg. Det var bra arrangerat med lägenheten, cred till Celine och William som fixat allt. Älskar att åka ut på resor utanför Fuengirola. Tråkig att det var den sista eftersom att det är nu det är som bäst. Älskar Spanien och jag mer än älskar alla människor som jag har turen att få umgås med varje dag.

14 dagar

Snodda bilder från andra tagna i lördags

Om 14 dagar vaknar jag upp till den sista hela dagen. Det är sommarlov och det är det första sommarlovet jag inte längtar efter. Jag har 14 dagar kvar av att varje dag få umgås med några som har kommit att bli mina bästa vänner. 14 frukostar med värdis oätbara yoghurtar och ännu färre än 14 middagar. 14 dagar kvar av att bo tillsammans med Josefin. Skulle göra vad som helst för att stanna tiden för en stund så dessa 14 dagar kan gå långsamt. Låt det aldrig ta slut, världens bästa år.

Börja carpa

Idag har jag avklarat Matematik 2 nationella. Det gick inte som jag ville men det finns inget jag kan göra åt saken. Firade att det var klart genom att köpa en Calippo glass och sola hela eftermiddagen. Imorgon är det fredag och då har bag först tänkt träna på morgonen, vara i skolan och sedan på kvällen äta middag med vänner och gå ut. På lördag ska jag och ett gäng till Nerja. Det är en fin by norr om Malaga.

Picknick

Hello! Ny vecka, tredje sista veckan har påbörjats. Skolarbeten börjar avta och separationsångesten börjar smyga sig fram. Idag hade jag knappt några lektioner så har både hunnit med att vara på stranden efter lunch och pluggat matematik inför nationella. Nu ikväll så mötte jag upp tjejerna och köpte pizza som vi åt på stranden medan vi lyssnade på gamla låter och myste tills vi blev myggbitna och kalla så vi var tvungna att gå hem. En tisdagskväll i världsklass.

Poolparty

Igår klockan 5 tog vi en taxi upp till Mijas för att gå på en dagsfest hos en kille i min klass. När vi kom dit var det varmt så det badades och dracks goda drinkar. Kvällen fortsatte med grillning. Vi hade tagit med oss hamburgare som blev riktigt goda. Sedan fortsatte det ända tills klockan halv 3 på kvällen då det var dags att ta en taxi tillbaka till Fuengirola. Det var bra uppstyrt och ett bra gäng som var där så gårdagen var helt klart någon utöver det vanliga. Fester på dagarna är något jag tycker borde ordnas oftare.

Fredag

Igår pluggade jag hela dagen med undantag för en bad paus i Cornelias pool. Det var även rekordvarmt igår här. Klockan var kvart i åtta när jag gick hem från Cornelia och det var ungefär 28 grader. På grund av det så gick jag inte ut och sprang utan jag gjorde det istället imorse innan skolan. Vill säga att det var skönt men det var mest jobbigt att gå upp 1h tidigare än vanligt. Sedan fortsatte dagen med ett engelska boksamtal och sedan efter lunchen strandhäng med Maja och Celine på håltimmen. Vi köpte glass och solade tills det var dags för två lektioner till. Snart ska jag äta middag ute med vänner och sedan har jag ingen aning vad vi hittar på. Är inte sugen på att gå ut men vill heller inte spendera kvällen inomhus.

Juste imorgon händer något ovanligt och kul, en kille i min klass ska anordna poolparty/dagsfest. Mer om det imorgon.

svar på kommentar

Hej! Jag ska börja på din skola i år och jag undrar när du åkte ner? Och när du rekommenderar att åka ner? (skolan börjar 31 augusti). Tack på förhand :DG

Först och främst GRATTIS, är så avundsjuk på dig som har allt framför dig. Jag åkte på lördagen och började skolan på måndagen vilket jag tyckte var lagom. Söndagen är också bra tror jag. Om du åker helt själv så skulle jag nog säga att det är skönt att börja skolan så fort som möjligt för att umgås med svenskar så fort som möjligt och inte bara med värdfamiljen. På bara några timmars flygresa så förändras allt och då kan det vara skönt att snabbt komma tillbaka till någon som man känner igen, det vill säga skolan. Oj långt svar men jag skulle iallafall rekommendera lördagen, men inte tidigare än så.

Strandat

Hur fin är inte Majas gata hon bor på här? Älskar de färgglada små radhusen med sina grindar på framsidan. Idag var jag i skolan fast jag hade egentligen inte någon obligatorisk lektion. Så jag åt lunch där och gick till Conrados för att plugga. Efter någon timme dök solen upp bland molnen så solade på stranden i någon timme. Klockan halv sju var jag Fanny och Lovisa ute och sprang vilket visade sig vara alldeles för tidigt då det var varmt. Nu ska ja snart äta middag och sedan plugga.

Pizza pizza pizza

Igår sov jag över hos Cornelia igen. Vi började med att gå till Shivarma för att köpa pizza som förövrigt kostade 35 kronor som vi åt på balkongen. Pizzan, sällskapet och allt var på topp. Sen bakade vi en brownie och tittade på film. Att sova över på vardagar uppskattas, varför gör man inte det till en vana? Idag hade vi spanska nationella och det kändes bra. Det är lätt att säga utan att ha fått reda på resultatet men det känns äntligen som att alla långa middagar fylla med konversationer på spanska börjar ge resultat. Har även pluggat matematik i timtals idag sä alldeles strax ska jag gå ut och springa för att ta en paus.

Övernattning

Igår gick jag hem efter skolan och packade väskan för att sedan möta upp kompisar på Mercadonan. Vi handlade mat och gick hen och lagade och åt det på Cornelias altan. Vi gjorde sötpotatis med chevre, sallad och kyckling och hummus till det. Bästa på länge helt klart. Sedan fixade vi oss och förare för att gå ut. Jag var trött efter veckan så utekvällen var inte den roligaste men hade stort sätt en bra kväll. Sov sedan över hos Cornelia. Vaknade upp imorse till sol så vi köpte frukost på Dian och gick till stranden fram tills eftermiddagen. Nu har jag varit hemma en stund och ska nu duscha för att sedan få till skolan och äta middag och se på Eurovision. Ibland så anordnas det myskvällar i skolan och ikväll är en sådan kväll. Besos.

Sol och bad

Börjar inse att det här med att blogga inte riktigt är min grej vilket ni kanske märkt. Men jag ska fortsätta att uppdatera för det är trotsallt bara en månad kvar nu. Regnet fortsätter att ösa ner och tröttheten har verkligen funnit en plats inom mig. Igårkväll bad vi om en tidig middag och jag gick och lade mig klockan 10 vilket ledde till att jag nästintill hoppade upp ur sängen för att äta frukost och gå till skolan för engelska nationella. Det gick förövrigt rätt kasst, men kunde inte bry mig mindre för vad gör egentligen en bokstav på ett papper, okej det ska inte komma från mig. Annars så försöker jag göra mig redo inför Matematik 2B nationella och hinna med att träna. Idag när jag sprang var det såhär fint som ni ser när en regnbåge tittade fram. Imorgon är det helg och den kommer blir mer än kul. Jag ska sova över hos Cornelia och innan det laga en god middag, men framförallt så ska jag sola i helgen! Äntligen! Godnatt hörs imorgon

12 maj, 2016 22:28 | ALLMÄNT | Kommentera

Ellen

Vet inte om jag sagt det men Ellen som var här i höstas kom hit i onsdags för att överraska oss. Vi satt på Los Enebros och trodde att Lovisa hade något viktigt att berätta men det visade sig att det var Ellen som var det viktiga. Hur kul? Så nyss var jag och fikade för att umgås in i det sista. Annars har jag försökt göra klart den sista (!) hum hum uppgiften någonsin. Skriver om spanska matvanor just nu och försöker formulera mig på spanska. Inser nu att mina förhoppningar i början av året om att jag skulle komma hem med ett högt betyg och vara duktig på spanska inte kommer att stämma.

9 maj, 2016 20:44 | ALLMÄNT | Kommentera

Puerto Banus

Bildbomb från helgen

Efter balen vaknade vi upp i huset i Puerto. Vädret var tyvärr dåligt hela helgen så det blev inget solande utan vi alla drog oss ut för att äta. Under dagen mös vi i huset tills det var dags för middag. Istället för att gå ut så beställde vi en massa hämtmat som vi alla delade på och åt lite av allt. Senare på kvällen gick vi ut i Puerto Banus igen men denna gång var det bara vi tjejer. Vi har länge sagt att vid balen är det slut, och ja nu har balen och Marbella helgen varit. Vill bara stoppa tiden för är inte redo att om 5 veckor befinna mig i mitt rum i Sverige. Vill ha mer.

Bal

Vilken kväll!

Jag fixade mig hemma och sedan tog vi alla en taxi till Tamisa Golf där balen höll hus. Det bjöds på snittar och dricka i början medan alla minglade och tog bilder. Det var en pool och en golfbana runt om så de var riktigt fint. Alla var fint klädda och själv hade jag en klänning från Zara. Efter minglet började middagen och under middagen så delades det ut nomineringar, både som vi röstat på innan och slumpmässiga. Dessutom så hade det arrangerats lekar och allt var så bra uppstyrt. Eloge till de som fixat med allt. Tiden gick snabbt, alldeles för snabbt. Klockan 11 avgick en buss till Puerto Banus. Bussresan bestod av sång och glatt folk. Sedan fortsatte kvällen i Puerto Banus tills på morgonen då vi gick hem till huset som vi hade hyrt medan resten åkte hem tillbaka till Fuengirola.

Julia

Min kompis Julia är på semester inen stad mellan Malags och Fuengirola. Eftersom att det är så nära så bestämde vi oss för att ses här. Jag visade henne runt här och vi fikade och var hemma hos mig en stund. Det var i somras senast vi sågs så vi jag den hel del att ta igen. En bra stund med en bättre kompis. Annars idag så ska jag förbereda mig inför malen genom att måla naglarna och lägga fram kläder. Imorgon är det först bal och sedan utgång i Marbella för att sedan stanna kvar i Marbella. Ännu en kul och sjuk sak är att Ellen är här! Hon överraskade oss igår och ska med till Marbella. Lever trots regn och rusk.