Ellen  Svenska skolan Fuengirola 15/16 !

Celine 18år

Var på historia lektionen på morgonen och gick sedan till Pan & chocolate där ett gäng tjejer var för att äta en födelsedags frukost för Celine som fyller 18 år idag! Efter en stund promenerade vi tillbaka till skolan för lunch och spanska. Slutade efter det och gick till Dulces för en fika nummer två idag med Maja och Celine. Nu är jag hemma och ska snart gå till gymmet och sedan väntar en födelsedags middag ikväll på en italiensk restaurang, mums. Denna dag har hittills varit bättre än vanligt. Det är kul när folk i omgivningen fyller år. Puss och grattis på 18 års dagen Celine.

Helgen

Som jag visste innan har helgen som passerat varit på topp. I lördags på dagen var vi på stranden hela dagen och efter lunch fick vi sällskap av Ellen som kommit på besök. Senare på kvällen åt vi middag, fixade och förade hos Cornelia för att sedan åka hem till en kille i klassen. Vi var runt 30 stycken där och det dansades och pratades i timmar. Alla lämnade sedan huset för att åka ner till Fuengirola och fortsätta kvällen på de vanliga ställerna.

I söndags vakande jag även då upp till strålande sol så förmiddagen spenderade på stranden. Jag gick sedan hem för att äta lunch med hela familjen. Både jag och Josefin satt helt tysta under lunchen för vi var så trötta. Mina värdsyskons pojkvänner kan verkligen inte ha fått ett bra intryck av oss. På eftermiddagen myste vi hos Corre och avslutade Ellens besök med en efterlängtad Keso de cabra på Los Enebros.

sierra nevada

Jag gick upp klockan fem imorse för att sätta mig på en buss till Sierra Nevada för att åka skidor. Hur sjukt är det inte att man ena dagen kan vara på stranden och nästa dag, 2h 20 min senare befinna sig i skidbacken?  Vi hyrde skidor och fixade liftkort och tog sedan en kabin upp till skidområdet. Skidåkningen var över mina förväntningar. Det var som en litet del av en alp ort med bra backar och framförallt sol hela dagen. Vi tog en lunchpaus men fortsatte sedan att åka hela dagen utan paus. Trots en massa skolkräm så brände sig nog alla lite i ansiktet. Dagen var hur bra som helst men nu är jag helt slut och ska sova. Resten av helgen kommer att fortsätta lika bra,mer om det sen. Godnatt.

tredje mars

Köpte havregryn efter skolan så nu blir det mer varierad frukost

Imorse vaknade jag upp med ett svullet öga så jag såg hemsk ut. Efter mycket om och men så gick jag ändå till skolan. Rasten bjöd som vanligt på sol och bra sällskap av Fannys kompis som är här. Trots att det inte är min kompis som är här är det alltid kul att se sina vänner extra glada och det är som att en del av Sverige är här. Dagen avslutades med idrott och sedan var jag en stund på stranden. Tror att jag drabbats av något virus som resulterade i det svullna ögat för jag mår inte som jag brukar. Därför blir det läggdags tidigt och inget gym idag, imorgon stråt nämligen klockan på 05:00 för att åka skidor i Sierra Nevada.

100 dagar

Idag är det endast 100 dagar tills skolavslutningen och då detta år är slut. Instämmer med det Fanny sa idag vilket var att livet nästan aldrig varit så bra som nu. Dessa 100 dagar ska jag passa på att njuta till fullo. De kommer att fyllas av mycket strandbesök, glassar, kvällar på dansgolvet, fikahäng, volleyboll, besök av mamma och även av vänner(!!!!)  och en massa massa mer.

Onsdag

Hade en historia lektion som började klockan 9 imorse och sedan rast tills klockan halv 1 där vi bland annat åt lunch. Efter lunchen var det spanska och halv 2 slutade jag för dagen. Jag, Celine och Fanny gick då hem till Fanny för att sola på hennes altan. Efter ett stund gick vi till strandpromenaden och köpte glass och sedan gick jag hem. Ikväll ska jag till gymmet och plugga. Kram.

Vecka 9

Denna vecka kommer garanterat bli den bästa på länge. Igår var jag ledig och idag hade jag en kort skoldag och var efter skolan på stranden. Imorgon blir det samma visa igen då det tydligen ska vara 22 grader. Efter det är det bara torsdagen kvar för att på fredagen åka till Sierra Nevada och åka skidor. Resan ha flyttats flera gånger och nu är det äntligen dags. På lördag kommer Ellen hit och då ska vi äta på Los Enebros och gå ut. Längtar. Nu börjar solen komma tillbaka och oj vad vi lever.